Bye Ozzie! Hi Kiwi! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Heek - WaarBenJij.nu Bye Ozzie! Hi Kiwi! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Heek - WaarBenJij.nu

Bye Ozzie! Hi Kiwi!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

11 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo!

ANZAC day was inderdaad een groot feest. 'smorgens om half 6 (ja dat is erg vroeg) geluisterd naar de ochtend bijeenkomst. Vooraan stond een meneer die de herdenkingsspeech deed en daarna werden een hoop namen genoemd van dappere strijders en aardige sponsoren van de dag. Een lokaal schoolkind las een gedicht voor en er werden bloemenkransen gelegd. Vergelijkbaar met onze bevrijdingsdag. Ook het weer was lekker Hollands, een berg regen. Dus door alle paraplu's heb ik niets kunnen zien. Daarna weer terug het warme droge bedje in voor twee uurtjes en om 12 uur 's middags gaat iedereen de kroeg in om te drinken en om '2 up' te spelen. Niets meer dan kop of munt. Een spel gespeeld door de legermannen tijdens de eerste en tweede wereldoorlog om tijd te verdrijven en nu in Australie illegaal door de grote bedragen waarmee gewed wordt. Alleen op ANZAC day is het gedoogd omdat het een traditie is. Grote sensatie want men begint met 5 dollar en na verloop van tijd wordt er om een paar honderd dollar gewed. Interessant om te zien, want na 5 dollar verloren te hebben leek het me beter om alleen te kijken.

Op ANZAC day heb ik een paar hartstikke leuke meiden leren kennen waarvan een zelfs een keer in Nederland was geweest. Op koninginnedag. Dat had ze zo leuk gevonden en ook de anderen vonden het zo'n geinig idee (het hele land in oranje gekleed aan de zuip) dat we besloten Koninginnedag te vieren in Australie. Dus die vrijdag hebben wij ons in oranje gehuld en ik had allerlei oranje en Nederlandse dingen in huis gehaald. Wodka sju en Heineken bier, Oranje m&ms, snoepjes en meloen, stroopwafels, speculaas en kroketten. Jaja ik heb hier kroketten gevonden. De slager/kaasboer van Cronulla bleek een Nederlands assortiment te hebben met stroopwafels, bolletje beschuit en euroshopper speculaas (de australische Aldi verkoopt ook speculaas trouwens) en dus ook kroketten. Ik zag dat de beste man een frituur had dus vroeg ik of hij ze kon bereiden vlak voor sluitingstijd. 'Tuurlijk!' zegt ie. Dus ik kom terrug vlak voor sluitingstijd, staat ie ze te bakken op de bakplaat!!! Maar meneer de slager wat doet u nu??!! Ja hij had er een in het frituur gegooid en die was uit elkaar gespat. Misschien was de olie te heet of had hij ze niet eerst moeten ontdooien..... Nu was hij ze allemaal aan het verbranden en zagen ze er erg verlept uit. De beste man bleek geen idee te hebben hoe hij die dingen moest maken. Ondanks dat was het feest geslaagd. Na een paar biertjes en wodka sju's gingen de halfverbrande kroketten smakelijk naar binnen en het volkslied werd meegezongen vanaf Youtube al werd de tekst veranderd in Dutch Dutchie Dutch, Dadada Dutch.

Dat weekend was het einde van mijn mijn laatste werkweek en mijn laatste week in Australie heb ik benut om een tripje te maken naar de Blue Mountains. Een schitterend berggebied vol regenwoud slechts 2 uurtjes met de trein vanaf Sydney. Prachtige wandelingen gemaakt en met een treintje in een hoek van 45 graden omhoog gegaan. Het was er een beetje koud maar daardoor kon ik alvast een beetje wennen aan de temperatuur in Nieuw Zeeland. Mijn laatste avond in Australie naar de kroeg gegaan waar iedereen die ik heb leren kennen was. Ook mijn 'neef die die ochtend van zijn vakantie was teruggekomen. 2 van de koninginnedagmeiden hebben me afgelopen zondag naar het vliegveld gebracht en ik ga ze heel erg missen. Ik ga heel Cronulla missen. Ik heb een hele goeie tijd daar gehad.

Maar nu ben ik in Nieuw Zeeland. In Auckland. En tot zo ver is het niet heel anders dan Australie, grote stad, mooie parken en wel iets kouder maar met lange mouwen en een sjaaltje prima te doen. Maar ik ben hier pas een dag dus heel veel heb ik nog niet gezien. Daarover snel meer!

Dag!

Suus


  • 11 Mei 2010 - 05:48

    Gerrie:

    Jo Prikkelpop,

    Wat fijn dat je het er zo naar je zin hebt gehad.

    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland.

    Dikke kus
    Gerrie

  • 11 Mei 2010 - 07:01

    Fokke:

    Ik zie een kookrevolutie ontstaan: kroketten van de bakplaat wordt de nieuwe sushi. :-)
    Have fun bij de Kiwi's!

  • 11 Mei 2010 - 08:36

    Arjan:

    Johoho.
    Mooi dat alles goed verlopen is. Veel fun.
    (oja, tip: Niet alle kleine mensen meteen voor Hobbit uitmaken...)

  • 11 Mei 2010 - 10:49

    Marjan:

    Ha die suus, wat een avonturen allemaal weer!! Het blijft leuk om je zo te kunnen volgen!
    Maar nu is er dus weer een fase van je reis voorbij, je hebt zeker het gevoel dat het veel te snel gaat? Of begin je Nederland al een klein beetje te missen? In ieder geval heel veel plezier in Nieuw Zeeland!!!

    Groetjes,
    Marjan.

  • 11 Mei 2010 - 10:57

    Carlijn:

    Ik wil ook!
    Klinkt allemaal heerlijk wat je daar meemaakt. Kan me voorstellen dat je je best vermaakt. Veel plezier met de kiwi's

  • 11 Mei 2010 - 11:01

    Justy:

    Hey suus!
    Ik denk dat ik nog beter kroketten kan bakken ;)
    Maar leuk verhaal weer, wat maak jij veel mee zeg! Ik moet over twee weken alweer terug en jij gaat maar door!
    Nou tot snel weer!
    Groetjes xx Justy

  • 11 Mei 2010 - 15:37

    Annet:

    Ga je nog walvissen spotten daar? Veel plezier ! Hier regend het ook nog steeds .What's new.

  • 11 Mei 2010 - 15:38

    Pa En Ma:

    Je doet het prima hoor maar verder weg kun je niet gaan, vanaf NZ is alles weer richting huis dus zo lang je daar bent geniet er van... kusjes van je pa en ma!

  • 24 Mei 2010 - 22:30

    Marije Hartman:

    He susan , even een klein berichtje van het front hier. Er zijn bij Linda en Hans vier puppies geboren. Het zijn drie meisjes en een jongen . Ze zijn nu zes dagen oud en groeien als kool. Ik hoop dat je het naar je zin hebt met je amerikaanse reisgenoot. Zie veel mooie dingen. Het aftellen gaat nu echt beginnen. Veel plezier en geniet mateloos, groetjes Marije Hartman

  • 28 Mei 2010 - 13:33

    Robert:

    Net kort contact gehad via sms met Suus, alles is goed, en ze zit in Napier!

  • 31 Mei 2010 - 10:59

    Robert:

    Suus is weer on the road, inmiddels aangekomen in Wellington.

    Alles gaat nog steeds prima!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

De wereldreis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2010

Typisch Thailand

30 Juli 2010

Het echte backpacken

16 Juli 2010

Living the kiwi life

04 Juni 2010

KKKKKoud he?

11 Mei 2010

Bye Ozzie! Hi Kiwi!
Susanne

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 20231

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2009 - 28 Augustus 2010

De wereldreis

Landen bezocht: