Het echte backpacken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Heek - WaarBenJij.nu Het echte backpacken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Heek - WaarBenJij.nu

Het echte backpacken

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Sa wat dee!

Hallo uit Bangkok! Na een week in de thermobaden van Hanmer Springs gelegen te hebben heb ik via Christchurch en Auckland Nieuw Zeeland verlaten. En wederom het bekende verhaal, ik ga het land en de mensen ontzettend missen. Heb het ontzettend naar mijn zin gehad en hele leuke leren kennen. Maar aan alles komt een eind.

Gelukkig voor mij was het niet het einde van mijn reis en staat er nu een nieuw land op het programma; Thailand! En hier begint het echte backpacken, het echte avontuur! Tot nu toe ben ik verwend met landen waar ze overal ingesteld zijn op backpackers, Engels spreken en letters gebruiken die ik herken. Niks daarvan in Azie! Het begon al op het vliegveld, ik kon gelukkig lezen waar ik mijn tas kon ophalen en waar de uitgang was. Ik kon zelfs de ticketverkoop vinden met de expressbus die dicht bij mijn hotel zou komen. Beetje jammer dat de bus niet meer ging. En een bordje closed of iets in die richting was duidelijk te veel moeite. Gelukkig was er een Chinees koppel dat naar een hotel vlakblij de mijne ging dus konden we een taxi delen. Niet dat taxi's hier duur zijn, allerminst, maar zijn spraken net zo min Thai als de chauffeur Engels dus we waren met z'n allen aan het uitwerken waar we naartoe gingen. Ik was natuurlijk op het moment supreme het kaartje van de hotel site met de routebeschrijving in het Thais kwijt en de chauffeur kon geen Engelse letters lezen. We konden er gelukkig met z'n allen om lachen. Na het grondig uitsptitten van mijn rugzak gelukkig het kaartje gevonden dus de chauffeur kon mij in elk geval naar mijn bestemming rijden. Het Chinese koppel heeft uiteindelijk een lokale simkaart gekocht en daarmee het hotel gebeld en gevraagd of die in Thais aan de chauffeur willen uitleggen waar hij naartoe moet. Uiteindelijk dus allemaal aangekomen, en kon ik om 1 uur 's nachts Thaise tijd naar bed. Geen idee hoe laat het voor mijn gevoel was, want ik was een flink aantal uur wakker door het vliegen en ik leef tegelijkertijd in Nieuw Zeelandse, Nederlandse en Thaise tijd. Heerlijk geslapen om 's morgens bij het wakker worden pas echt te realiseren hoe klef warm het hier is in vergelijking met de iets boven nul graden winter in Nieuw Zeeland. Maar op mijn eerste wandeling buiten de poort (naar de 7 eleven, ja ben toch een westerse toerist) wandelde ik direct in een andere wereld, veel meer kleuren en geuren, niet allemaal even lekker maar toch, en overal de Aziatische bouwstijl, brommertjes, tuktuks, fietsen, karren, alles wat je je erbij voorstelt en meer. Ja hoor, we zijn er!

Natuurlijk weer geen idee wat ik ga doen hier, want met Suus op reis is alles op het laatste moment regelen. Vandaag een jongen tegengekomen met dezelfde plannen, geen, dus besloten morgen samen de hoofdattracties van Bangkok te bezoeken om die in elk geval van het lijstje af te strepen. En verder is het lijstje van deze laatste maand van mijn wereldreis nog leeg. Kan jullie dus op dit moment helaas niet zo heel veel meer vertellen, volgende keer meer!

Dag!

Suus


  • 30 Juli 2010 - 11:56

    Joao:

    Heel veel plezier in Thailand.

  • 01 Augustus 2010 - 17:40

    Arjen:

    super, Suus! Kom je eigenlijk nog wel terug?

  • 02 Augustus 2010 - 05:44

    Gerrie:

    Hee prikkelpop,

    jij maakt ook niets mee in je leven hè????
    Ik hoop dat jij nog wel een beetje rust vindt wanneer je weer in dit koude kikkerlandje terug bent.

    Dikke kus

  • 13 Augustus 2010 - 22:20

    Marije Hartman:

    Hoi susan. Het laatste piep kleine stukje van je reis is nu aangebroken.Ik hoop dat het net zo bevalt als je andere landen. Geniet er nog maar even van ,want het is bijna op en dan moet je weer in het gareel. Dat zal nog niet meevallen.Kus je Tante

  • 14 Augustus 2010 - 07:42

    Bassie:

    Hee suus!
    Leuk om al je verhalen te mogen lezen zeg. Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's. We hebben de 28e housewarming en ik lees net dat je dan terugkomt dus... Hahaha
    geniet er nog even van en tot snel!
    Gr bas en Yas

  • 15 Augustus 2010 - 00:48

    Patrick Thoen:

    Hey Suus,

    Ik heb genoten van je verhalen en ik ben erg benieuwd naar je foto's maar dat komt wel een keer.

    Ik vraag me af of je de weg naar huis nog wel kunt vinden..... mocht je terug komen en op schiphol de weg al kwijt zijn geef me even een bel, misschien kan ik je op weg helpen. Ben je de weg niet kwijt dan mag je me natuurlijk ook bellen, kan ik je misschien wel aan de gate verwelkomen als ik je vluchtnummer weet. Mail die me maar dan als je dat leuk vind.

    groetjes neef Pat

  • 16 Augustus 2010 - 06:02

    Hee Prikkelpop,:

    Nog 12 nachtjes slapen en dan kom je weer terug naar de bewoonde wereld. Tijd om weer manieren te leren ;-)
    Geniet nog even van je reis en wij gaan elkaar heel snel weer zien.
    Liefs Gerrie

  • 17 Augustus 2010 - 08:23

    Lia:

    Hallo Suus
    Maak de laatste dagen nog veel plezier. Bezoek de dingen die je nog op je lijstje hebt staan.
    Liefs van Fred en mij, doei en nog een goede vlucht terug.

  • 19 Augustus 2010 - 22:05

    Marije Hartman:

    Hoi Susan,naar je zin gehad in Thailand? ik hoop nog een paar mooie dagen in Kuala Lumper, Geniet er nog van Kus je Tante

  • 23 Augustus 2010 - 08:14

    Judith K:

    He Suus!!
    Nog heel even in Thailand! Ik zou zeggen, scoor nog wat buckets, laat je schoenen niet jatten op het strand, laat je nog even goed masseren en geniet nog even van de heerlijke thaise keuken, want die is nergens zo lekker als in thailand zelf!
    Veilige vlucht naar huis!

    grtz
    judith

  • 24 Augustus 2010 - 06:42

    Fenny:

    Lieve Suus, geniet van je laatste reisdagen met volle teugen. Behouden thuisvlucht en veel succes met landen in Nederland. Liefs, Fenny

Verslag uit: Thailand, Bangkok

De wereldreis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2010

Typisch Thailand

30 Juli 2010

Het echte backpacken

16 Juli 2010

Living the kiwi life

04 Juni 2010

KKKKKoud he?

11 Mei 2010

Bye Ozzie! Hi Kiwi!
Susanne

Actief sinds 29 Okt. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 20232

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2009 - 28 Augustus 2010

De wereldreis

Landen bezocht: